HS LiftUnit – komfortowe otwieranie drzwi HS – Drzwi Tarasowe | Przewaga systemu

HS LiftUnit – komfortowe otwieranie drzwi HS

Duże przeszklenia, sięgające od podłogi prawie po sam sufit – dzięki widokom, które zapewniają i efektownemu wyglądowi – na stałe wpisały się na listę najbardziej popularnych trendów w budownictwie. Czy masywne drzwi w rozmiarze XXL mogą być proste w obsłudze? Zdecydowanie tak! Jednym z rozwiązań, które ułatwi ich ręczną obsługę, jest mechanizm HS LiftUnit.

Ciężkie skrzydło, lekkie otwieranie

Drzwi tarasowe podnoszono-przesuwne (HS), w zależności od schematu, mogą się składać z dwóch, trzech, czterech, a nawet z sześciu skrzydeł. Taka sześcioelementowa konstrukcja zbudowana jest z dwóch skrzydeł stałych oraz z czterech jezdnych. Przy szerokości skrzydła wynoszącej do 3,35 m, całość może liczyć nawet do 20 m długości. Dzięki mechanizmowi HS LiftUnit marki G-U, nawet przy tak pokaźnych gabarytach, drzwi tarasowe HS są proste w obsłudze. Jak to możliwe? Innowacyjny HS LiftUnit redukuje siłę potrzebną do podniesienia skrzydła jezdnego drzwi HS nawet o połowę. Dzięki temu mechanizmowi użytkownicy, niezależnie od siły, jaką dysponują, otworzą drzwi tarasowe HS bez problemu.

Rozwiązanie to można stosować w drzwiach HS o wadze jednego skrzydła od 150 kg do 600 kg. Skrzydło posiada dwa wózki jezdne – przedni i tylny. Są one połączone ze sobą prętem – tego typu połączenie zapewnia równomierne podnoszenie lub opuszczanie skrzydła. Mechanizm HS LiftUnit jest montowany tuż za tylnym wózkiem jezdnym.

Zasada działania wózka opiera się na wykorzystaniu maszyn prostych, jakimi są kliny, czyli – w dużym uproszczeniu – na dwóch klinach. Przemieszczanie się jednego klina względem drugiego powoduje unoszenie lub opuszczanie skrzydła. HS LiftUnit to mechanizm teleskopowy, którego część ruchoma przesuwa się w wyniku oddziaływania sprężyny, napierając na element ruchomy wózków jezdnych – tłumaczy Jarosław Wodzisławski, technik G-U Polska.

Uniwersalne rozwiązanie

Mechanizm HS LiftUnit, ukryty w ramie skrzydła, jest uniwersalnym rozwiązaniem, które można zastosować we wszystkich schematach drzwiowych HS, zarówno na początkowym etapie nowej inwestycji, jak również podczas renowacji budynku. W tym ostatnim przypadku – jeśli podczas modernizacji liftingowi podlegają szyby i w wyniku ich wymiany zwiększa się ciężar skrzydła – montaż zestawu HS LiftUnit jest szczególnie zalecany.

Radzimy też stosować HS LiftUnit w połączeniu z amortyzatorem klamki, który zapewnia płynny obrót klamki oraz zapobiega jej „odbiciu” podczas opuszczania skrzydła (tuż przed osiągnięciem pozycji końcowej) – dzieli się swoim doświadczeniem ekspert G-U.

HS LiftUnit

Korzyści z zastosowania HS LiftUnit:

  • Zmniejszenie o 50% siły roboczej (koniecznej do podniesienia i otworzenia skrzydła jezdnego).
  • Ukryty montaż – zestaw HS LiftUnit jest niewidoczny (zamontowany wewnątrz skrzydła).
  • Łatwy i szybki montaż dzięki wstępnie połączonym elementom – zestaw HS LiftUnit jest używany w połączeniu z wózkiem GU-934. Nie ma potrzeby zmiany rowka wózka ani geometrii profilu – produkcja pozostaje bez zmian.
  • Element bezobsługowy.
  • Trwałość i bezawaryjność – mechanizm przeszedł pomyślnie testy podczas 25 000 cykli – zamykania i otwierania skrzydła o wadze 600 kg.